سد قیز قلعه‌سی در دولت روحانی افتتاح شده بود؟ | توضیحات مهم وزارت نیرو درباره یک خبر کذب

سد قیز قلعه‌سی در دولت روحانی افتتاح شده بود؟ | توضیحات مهم وزارت نیرو درباره یک خبر کذب

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت نیرو اعلام کرد: پیشرفت پروژه سد قیزقلعه‌سی از سال ۱۳۸۵ تا پایان دولت دوازدهم کمتر از ۸۰ درصد بود به نحوی‌که قابلیت بهره‌

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت نیرو اعلام کرد: پیشرفت پروژه سد قیزقلعه‌سی از سال ۱۳۸۵ تا پایان دولت دوازدهم کمتر از ۸۰ درصد بود به نحوی‌که قابلیت بهره‌برداری به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود و امکان تنظیم آب از سد برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست وجود نداشت.

این وزارتخانه افزوده است: با توجه به اهمیت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی برای توسعه شمال غرب کشور و برنامه قوه مجریه به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، این پروژه در فهرست طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم قرار گرفت.

وزارت نیرو تصریح کرده است: در این راستا، طی کمتر از ۳ سال فعالیت دولت سیزدهم اقداماتی نظیر تکمیل سازه بدنه سد (بتن‌ریزی و خاک‌ریزی)، نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و ابزار دقیق، حفاری و تزریق پرده آب‌بند، جاده و تونل‌های دسترسی، ساخت ساختمان‌های بهره‌برداری، تکمیل پانل‌های بتنی و تکمیل تاج سد و محوطه‌سازی تا پیشرفت ۱۰۰ درصد و تکمیل عملیات اجرایی به پیش رفت و پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۳ مهیا بهره‌برداری و تزریق آب به شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه، اعتبارات تامین شده برای ساخت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی در دولت سیزدهم بیش از ۲ برابر کل اعتبار تخصیص یافته در ۱۵ سال قبل بود.

وزارت نیرو در پایان عنوان کرده است: لازم به ذکر است، جزئیات عملیات اجرایی و سابقه سد قیزقلعه‌سی یک هفته پیش از افتتاح در یک گزارش خبری توسط مدیران سد و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به طور رسمی منتشر شد.